Im gleichen Jahr wie die gestern vorgestellten Hurricane #1 feierten auch The Supernaturals ihr Comeback, auch wenn die Phase ohne Alb...

The Supernaturals - Bird Of Luck



Im gleichen Jahr wie die gestern vorgestellten Hurricane #1 feierten auch The Supernaturals ihr Comeback, auch wenn die Phase ohne Albumveröffentlichung bei der Band aus Glasgow „nur“ 13 Jahre dauerte.  

Zwischen 1996 und 1999 hatten the Supernaturals fünf Top 40 Singles im Vereinigten Königreich und „Smile“ konnte in der Britpop-Hochzeit bis auf Platz 23 klettern. Das dazugehörige Album „It Doesn’t matter Anymore“ erreichte sogar die Top Ten (#9). Nach „A Tune A Day“ (1998; #21) konnte „What We Did Last Summer“ 2002 kaum noch Käufer finden und die Charts verfehlte, so dass sich die Band eine längere Auszeit gönnte. Nachdem vor vier Jahren „360“ bei einem kleinen Indielabel erschienen war, vertreibt die Band ihr fünftes Album nun selbst.

„Bird Of Luck“ bietet elf sommerliche, entspannte Gitarrenpop-Songs, die den Geist von The Beatles („Bird Of Luck“, „Summer Girl“) bzw. John Lennon („Well Well Well“), The Kinks („Magpie“) oder Madness („At This Time Of Year“) in sich tragen.




And if Bird of Luck is more mellow than previous Supernaturals records, stuff like "Chill Pill", for example, suggests that the band have been looking farther afield for inspiration than just the sort of power pop that fueled the first two perfect Supernaturals albums. James McColl and crew are taking some real chances here, and they mostly pay off. I mean, "Summer Girl" is elegant, and an indication that a band who rose to fame for tunes that were largely bright and punchy is capable of making music that's more deliberate and considered. That the tune cribs from "Something" doesn't hurt too much either. It's on the stunning "Country" where things all come together this time around. The song celebrates the band's home of Scotland while using love of country as a metaphor for love for a partner. And while that sounds awkward on paper, it works spectacularly here, with the cut one of the best the band's ever recorded. Concise and clever, and built upon a chord structure that suggests Bacharach and Wilson, and maybe even McCartney, "Country" is a reminder of just what a spectacularly talented lot The Supernaturals are and remain.
(A Pessimist Is Never Disappointed)





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