Die erste Vorladung (X-MMXXV)
Personalien:
Die Zwillinge Rachael und Paul Swinton stammen aus Glasgow und nennen ihre Band Cloth.
Tathergang:
Das schottische Duo brachte 2018 erste Singles heraus, denen im folgenden Jahr das Debütalbum „Cloth“, welches über das Non-Profit-Indie-Label Last Night from Glasgow veröffentlicht wurde, folgte. Cloth profitierten jedoch insofern davon, dass jemand von Rock Action Records, dem Label der schottischen Post-Rock-Band Mogwai, auf sie aufmerksam wurde. Das Interesse, das sie mit ihrem zweiten Album „Secret Measure“ (2023) in den Medien erzeugten, war nun deutlich größer.
Und soll mit ihrem dritten Album „Pink Silence“ noch getoppt werden: Dazu arbeiteten Cloth in Bristol mit dem Produzenten Ali Chant (Yard Act, Perfume Genius, PJ Harvey) zusammen und können auf Beiträge von Owen Pallett, Adrian Utley (Portishead) und Stuart Braithwaite (Mogwai) verweisen.
„Pink Silence“ erscheint über Rock Action Records als CD und LP (pink Vinyl, cloudy marble clear & green colored Vinyl).
Plädoyer:
„Pink Silence“ behandelt universelle Themen wie Beziehungen, Herzschmerz, Verlust und Selbstakzeptanz und Cloth bewegen sich dabei zu eindringlichem, ätherischen Gesang auf poppigen Wegen zwischen Dreampop und Folkrock. Freunden von Daughter könnte dies gefallen!
Zeugen:
The album opens with the track from which this phenomenon is based, a love story that plays out between the hours of dawn and dusk. Its synth lines and the whispery vocals from Rachael establish a curious atmosphere that matches the backdrop of the Pink Silence sky wonderfully. The instrumentation is written in such a way that it leaves the listener wanting more - Cloth are keen to not show their full hand just yet. It’s clear there is something coming but we aren’t given any indication as to what that is or how it will make us feel. As the song progresses, new textures and sounds are brought in. Distorted guitar lines, harmonies and a bassline that comes closer to the front give the track a real sense of intensity and urgency. (…)A real highlight emerges in the halfway point of the album, ‘The Cottage’. It marks an audible shift from everything that comes before it and in many ways acts as a way for both Cloth and listeners to pause and just breathe for a second. (…)Several tracks feature string orchestrations from Owen Pallett. The aforementioned ‘The Cottage’ is a favourite from Rachael and Paul but I particularly enjoyed the features on closing track, ‘Write it Down’. A bringing together of everything, it was always going to be the last song on ‘Pink Silence’. The instrumentation has a real sense of finality to it and the lyrics tie up any ends that had been left. A kind of continuation from ‘Burn’, the penultimate track, it explores the process of moving on from criticism to a place of acceptance. (…) Listening to the track several times over and over, one could suggest that the strings are a musical representation of the message that underpins all ten tracks on the album: that it’s okay to let go. An audible reminder that they can let the music speak for itself. It’s the perfect last song.
Indizien und Beweismittel:
Ortstermine:
-
Urteile:
Nun sind die werten Richter gefragt...
2 Comments
6 Punkte
AntwortenLöschenDem schließe ich mich an. 6 Punkte
AntwortenLöschen