Auf was man sich so alles spezialisieren kann! Der australische Fotograf Brett Stanley ist tatsächlich Fachmann für Unterwasserfotografie und für die Plattenhülle des vierten Albums von Weyes Blood wurde ein komplettes Kinderzimmer geflutet und Natalie Mering musste einen Tauchgang unternehmen.
Geht „Titanic Rising“ auch bei den Plattenkritikern baden? Ganz und gar nicht. Der entrückte und gleichzeitig opulente Art- und Dreampop der 30-jährigen US-Amerikanerin entzückt die Kritiker und steht aktuell bei Metacritic bei 95/100 Punkten! „Titanic Rising“ ragt sozusagen aus dem Meer der Plattenveröffentlichungen heraus wie die Spitze eines Eisberges.
Ihr neues Label Sub Pop spendiert der Künstlerin, die das Album in den ersten sechs Monaten des vergangenen Jahres aufnahm, neben einer Veröffentlichung auf CD, auch eine auf Kassette sowie Schallplatte, wahlweise auf schwarzem oder kastanienbraunem Vinyl. Und wir lassen die Videos zu „Movies“, „Everyday“ und „Andromeda“, begeisterte Plattenkritiken und zwei Konzerttermine in Deutschland springen:
What makes Natalie Mering so much more than simply a songwriter with a good ear is the amount of her own identity she imprints on sounds you might have heard somewhere else before. Titanic Rising is a new thing, her own stamp on the world. Like all the best musicians and songwriters before her, she’s plumbed the depths of her imagination and brought forth a masterpiece from the depths.
(The Line Of Best Fit)
A lot will surely be said about how the palate of the album recalls the neoclassical New Age-y ethos of a lot of late-'60s and early '70s folk pop music, and of course its cinematic allusions, but the truly incredible components of these songs are within their active movement and the way that something like a Brill Building sound can be so deeply personal. Warm gallops slacken serenely and new spaces are birthed inside structures we thought we'd exhausted. That's the essence of creativity—-giving life.
(Under The Radar)
And each time she releases a full-length album, her destination comes a little more into focus.
That’s especially true on her new record Titanic Rising, which finds Mering edging her peculiar psych-folk closer than ever to the sound of traditional pop music. For someone with a documented predilection for idiosyncrasy and experimentation, she sounds completely at ease in these new songs, and ready for bigger things ahead. (…)
Titanic Rising doesn’t feel blissfully adrift. Instead, it feels like Mering knows exactly where she’s going. You can hear it in the robust string sections of album opener “A Lot’s Gonna Change” and the sturdy backbone-beat of “Andromeda” and the sentiments of “Wild Time,” a patient ambler with a ‘70s soft-rock vibe (including a hint of “Landslide”) and a plainspoken bridge: “Everyone’s broken now,” Mering sings, “And no one knows just how we could have all gotten so far from truth.”
(Paste Magazine)
Weyes Blood in Deutschland:
27.04.19 Berlin, Kantine am Berghain
28.04.19 Hamburg, Übel & Gefährlich (Turmzimmer)
6,5 Punkte
AntwortenLöschen6 Punkte
AntwortenLöschenSo ganz kann ich dem Hype nicht folgen... 6,5 Punkte
AntwortenLöschen