Die erste Vorladung (VI) Personalien: Mammoth Penguins sind ein seit 2013 bestehendes Trio aus Cambridgeshire: Neben Emma Kupa, die singt, G...

Mammoth Penguins - Here


Die erste Vorladung (VI)

Personalien:
Mammoth Penguins sind ein seit 2013 bestehendes Trio aus Cambridgeshire: Neben Emma Kupa, die singt, Gitarre spielt und die Songs komponiert, gehören der Bassist Mark Boxall und der Schlagzeuger Tom Barden zur Band.

Tathergang:
Mit „Hide And Seek“ (2015) wurde das Debütalbum über das nicht mehr existierende Label Fortuna Pop! veröffentlicht. Es folgten noch „John Doe“ (2017) und - bei ihrem aktuellen Label Fika Recordings - „There’s No Fight We Can’t Both Win“ (2019). 
Die COVID-19 Pandemie und Emma Kupas Solodebüt „It Will Come Easier“ (2020) verzögerten etwas die Entstehung und Veröffentlichung des vierten Albums von Mammoth Penguins. Doch seit Anfang Mai ist „Here“ als CD und LP (orange smoke Vinyl) erhältlich.

Plädoyer:
Leicht schräger, schrammeliger Indierock mit minimalen Mitteln („Species“, „Flyers“), der direkt aus einer englischen Garage zu kommen scheint und nur gelegentlich einen Gang zurück schaltet. DIY wird hier groß geschrieben. Lediglich „Here“ und „Success“ brechen aufgrund der Streicherarrangements von Mary Erskine mit dieser Vorgabe.

Zeugen:

Lead single “Species” sets the tone with its jagged guitars and explosive energy, offering a poignant reflection on finding one’s place in the world. Meanwhile, tracks like “Everything That I Write” delve into the complexities of long-term relationships, while “Flyers” offers a poignant ode to the challenges of the music industry.

Throughout the album, Emma’s vocals soar with a rawness and vulnerability that cuts straight to the heart. From the introspective introspection of “Blue Plaque” to the anthemic energy of “Nothing and Everything,” Mammoth Penguins invite one to join them on a journey of self-discovery and musical exploration. A journey that is as exhilarating as it is deeply personal.

Kupa has a unique voice. It’s one that might be more suited for an acoustic genre, at times sounding a little overpowered with the music. Particularly in I Know the Signs, there seems to be higher notes that she struggles to reach. This is just a small occurrence within the album.  
I particularly liked how Blue Plaque, Success and Old Friends highlight the talents of Max Boxall and Tom Barden, by having a clearer sound to them. You can appreciate their parts throughout the whole album, but these songs are where they shine. Although I do enjoy the positivity of Here and A Plea for Kindness.


Indizien und Beweismittel:


 


 


 


Ortstermine:
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Urteile:
Nun sind die werten Richter gefragt...


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