Bisher zückten die Plattenrichter für Squirrel Flower lediglich die Wertungstäfelchen, auf denen 6 Punkte, 6,5 Punkte oder 7 Punkte aufgedr...

Squirrel Flower - Tomorrow’s Fire


Bisher zückten die Plattenrichter für Squirrel Flower lediglich die Wertungstäfelchen, auf denen 6 Punkte, 6,5 Punkte oder 7 Punkte aufgedruckt waren. So kamen „I Was Born Swimming“ (2020) und „Planet (i)“ (2021) auf einen Durchschnittswert von 6,5 Punkten bzw. 6,667 Punkte.

Vielleicht müsste man nun über ein weiteres Werk von Ella Williams gar nicht weiter sprechen, wären die Kritiker jenseits des Atlantiks nicht der Meinung, dass es sich bei „Tomorrow’s Fire“ um ihr bestes Album handeln würde. 

Im Studio wurde Ella Williams von Mitgliedern von The War On Drugs, Bon Iver und Wednesday unterstützt, die gemeinsam mit ihr und dem renommierten Toningenieur Alex Farrar für einen rohen, grungy US-Indierock-Sound sorgten.
„Tomorrow’s Fire“ ist anders als seine Vorgänger kein folkiger Schwelbrand mit gelegentlich auflodernden Bränden, sondern eine wütende Rock-Feuersbrunst, die allen gefallen dürfte, denen das aktuelle Album von PJ Harvey zu ruhig geraten ist. 

Tomorrow’s Fire“ ist als CD und LP (clear Vinyl, orange Vinyl) erschienen.


Her third album, Tomorrow’s Fire, is her best work. Leaning in harder than ever to rock music, the roiling catharsis so often found in Williams’ vocal performance now bleeds into the production. Tomorrow’s Fire is lean, clocking in at 34 minutes across 10 tracks, but Williams doesn’t waste a second of it.


  


Throughout Tomorrow’s Fire, Williams sounds strategically self-effacing while also cradling a quiet, growing inner certainty. The result feels like the sound of someone coming into their own, albeit not without some rough patches; she still gets good and angry, but where rage used to feel like a deadend in her previous songs, here it drives her forward.


 


Standout "Alley Light" is a daydreaming paean to escape while "Stick" refuses change at great cost. Simmering desire makes itself known in the hushed "Almost Pulled Away" and the mighty "Canyon," a common theme strung between two sonic poles. All of it is cloaked in a fug of fuzzed-out guitars and echo, yet no amount of rugged texture can dim the purity of Williams' dulcet voice. Tomorrow's Fire may be the most melancholic of Squirrel Flower's albums, but its sense of drama is captivating.





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