Dass der Schritt vom Major Label (Columbia) zu einem kleineren Indie Label (Ignition) nicht nur positive Aspekte mit...

Peace - Kindness Is The New Rock And Roll




















Dass der Schritt vom Major Label (Columbia) zu einem kleineren Indie Label (Ignition) nicht nur positive Aspekte mit sich bringt - schließlich hat dem Quartett offensichtlich niemand ins Gewissen geredet, als sie mit der Idee, das Woodstock Symbol für ihr Plattencover zu adaptieren und den Bandnamen durch das leicht veränderte Peace-Zeichen zu ersetzen, ankamen - haben Peace mit ihrem dritten Album erfahren müssen: Während sich die beiden Vorgänger, „In Love“ (2013) und „Happy People“ (2015), langsam an die britischen Top Ten heranpirschten (#16 bzw. #12), konnte das im Mai veröffentlichte „Kindness Is The New Rock And Roll“ gerade einmal bis auf den 49. Rang klettern. 

Da halfen Harrison Koisser (Gesang, Gitarre), Douglas Castle (Gitarre), Dominic Boyce (Schlagzeug) und Samuel Koisser (Bass) auch die recht guten Plattenkritiken - bei Metacritic steht das aktuelle Album bei 74/100 Punkten und damit besser als seine beiden Vorgänger da - wenig. Und tatsächlich ist „Kindness Is The New Rock And Roll“ einerseits ein zeitloses Album, soll heißen es hätte so auch in den 60ern oder 70ern erscheinen können, zwischen Indierock und Britpop, das Freunden von Blossoms bis The Kooks gefallen könnte, und andererseits Dank Songs wie „Power“, „Kindness Is The New Rock And Roll“, „Silverlined“ oder „Choose Love“ das bisher stärkste von Peace


‘You Don’t Walk Away From Love’ is an iconic stomp, ‘Silverlined’ is custom-made for arms-around-shoulders festival singalongs, holding court with the best of the foursome’s anthems, while ‘Magnificent’ showcases Harry’s duality perfectly: at one moment, he’s both primed to take on the world, and doubting his every step. ‘From Under Liquid Glass’, released early this year in support of mental health charity MQ, is one of indie-rock’s most relatable songs on such matters, its heavy-handed lyrical approach smartly reflecting depression’s ability to make articulating even the most obvious thoughts an insurmountable task. “Any idiot could sing it in a song… so sing it,” goes sprawling closer ‘Choose Love’, just one of many smirks of a line on the record that shows Peace know just what they’re doing. And on ‘Kindness Is The New Rock And Roll’, they’re doing it very well indeed.
(DIY)




Though harbouring disparate aesthetics, KITNRAR’s overarching narrative is one of positivity, and sanguineness, linking each track thematically, if not sonically. And while its bombast certainly feels like Peace graduating into the realms of rockstardom, its message is one that suggests a lack of the ego that traditionally goes with it. A stunning return.
(Independent)




Peace built their name off fizzing anthems that made you want to fling yourself into a sweaty mass of bodies and devote your life to the band, and there’s still plenty of that in their arsenal. ‘Power’ is the kind of song that makes you feel totally invincible, Sam Koisser’s bass driving the verses with swaggering confidence, and ‘You Don’t Walk Away From Love’ is a swaggering triumph. Less anthemic, but no less powerful, ‘Magnificent’ sweeps through the album’s centre on a wave of strings. The gorgeous ‘Silverlined’ features heart-swelling sentiments (“I want to love you with all of my ashes“) and a gargantuan solo from Doug that sounds like a bolt of electricity crackling through water. It’s a glorious peak on an album that, save a couple of weaker links (‘Angel’ and ‘Just A Ride’) is hard to fault. Thank god Peace are back, and on breathtaking form.
(NME)


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