Die erste Vorladung (IV) Personalien: Das Quintett aus Montreal besteht aus Chloé Soldevila (Gesang), Miles Dupire-Gagnon (Schlagzeug...

Anemone - Beat My Distance


Die erste Vorladung (IV)

Personalien:
Das Quintett aus Montreal besteht aus Chloé Soldevila (Gesang), Miles Dupire-Gagnon (Schlagzeug), Gabriel Lambert (Gitarre), Samuel Gemme (Bass) und Zachary Irving (Gitarre).

Tathergang:
Anemone entspringt der Idee der Sängerin und Songwriterin Chloé Soldevila, die mit klassischer Musik und Jazz groß geworden ist, aber den Weg später offensichtlich zu French-, Psychedelic- und Westcoast-Pop fand. Im April 2018 veröffentlichte die Band mit „Baby Only You & I“ eine erste EP, von der aber kein Song den Weg auf das Debütalbum „Beat My Distance“ fand. „Daffodils“ war im August 2018 der erste Vorbote dieser 9 Songs.

Plädoyer:
Verträumter, luftiger, retro-futuristischer Psychdelic-Pop, der gelegentlich in Richtung Easy-Listening abgleitet und Freunden von Broadcast, Dubstar, Stereolab und Tame Impala gefallen könnte. 
„Beat My Distance“ kann als CD, Kassette oder LP (regulär: schwarzes Vinyl; limitiert: undurchsichtig blaues Vinyl) erworben werden.

Zeugen:

As enjoyable as Anemone’s music is, Beat My Distance is at its most exciting in its final three tracks. By this point, we’ve heard all the pleasant pop tunes, and then we get “Segue”, an instrument, “Endless Dive”, a short burst of noise, and then the closing track. In these moments, it feels like the band has thrown the map away and driven offroad. It’s a 1-2-3 combo of surprises in an album that is otherwise pretty standard in its approach to the album as a format and the song as a structure.
These diversions not only separate Anemone from their musical peers (and labelmates), but it pushes the genre in a way that is needed in a crowded field. This kind of synth-laden dream pop seems inherently pleasant to hear, but it doesn’t have to be; it doesn’t have to be “easy listening.” I suspect Anemone know this and are testing the waters in Beat My Distance‘s stranger turns.
(Ear Buddy)

The melodies themselves sway in the very recent past, their daydreams grounded to now only by blue hearts scrawled in notebook margins. A couple French words in "Vanilla (Here We Go Again)" — all these parenthetical titles just more intrusive doubt — dissipate her further, as she tries to wrench out of old love's cement.
The album closes with, well, a beginning — and a way for all this to actually end. "Only you can take me to this place I love," declares Chloé Soldevila, ready, again, to be taken.
(Exclaim)

Indizien und Beweismittel:






Ortstermine:
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Urteile:
Nun sind die werten Richter gefragt…



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