Die erste Vorladung (IV) Personalien: Obwohl The Dayoffs in New York beheimatet sind, stammt das Duo aus ganz andere...

The Dayoffs - The Dayoffs



















Die erste Vorladung (IV)

Personalien:
Obwohl The Dayoffs in New York beheimatet sind, stammt das Duo aus ganz anderen Winkeln der Welt: Vladimir Komarov, Musiker, Produzent, DJ und Journalist, kommt aus Russland und der Musiker und Sound Engineer Atsuo Matsumoto aus Japan.

Tathergang:
Selbstverständlich lernten sich die beiden Soundtüftler in einem Studio kennen, und zwar 2012 im New Yorker Stratosphere Sound Studio. Ähnliche Aufnahmetechniken und gleicher Musikgeschmack führten dazu, dass Komarov und Matsumoto The Dayoffs gründeten und zwei Jahre am Debütalbum arbeiteten.  

Plädoyer:
Man hat nur 30 Minuten Zeit, um Einflüsse und Referenzen auf „The Dayoffs“ zu finden und häufig sind die 11 Songs zu schnell vorbei, als das man Titel den frühen, gitarrenschrammelnden Boo Radleys oder den rockigen Ash zuschreiben könnte. Was beide Bands verbindet, sind die tollen Melodien, die sie immer wieder aus dem Hut zauberten. Und in diesem Punkt stehen The Dayoffs ihren Vorbildern nicht nach: „Love Love Love“, „Two Actors In A Cage“ und „State Of Madness“ seien als Beispiele genannt. Den größten Gegensatz auf „The Dayoffs“ bilden das punkrockige „I Can’t Believe I’m Dead“ mit Gastsänger Sergey Kiselyov und das von Keyboard-Klängen geprägte „A Million Days“. 
„The Dayoffs“ ist ab dem 10. November erhältlich und wird über das deutsche Indielabel Emerald & Doreen Recordings veröffentlicht - hoffentlich auch als LP. 

Zeugen:

At one moment I Can’t Believe I’m Dead is a howling banshee of a song wandering into Iggy Pop realms of intense, punked out insanity, Love Love Love plays to an 80’s post-punk gallery and Two Actors In a Cage is perfect for the modern underground pop set. And yet despite the fact that these songs seem custom built for a variety of audiences, they make perfect sonic bedfellows.The album is a wonderful tapestry of dream pop soundscaping, introverted shoegazing, the occasional grunge work out, darkly detached and emotive vocals, and razor wire riffs bound together by meshes of wild and warped guitar. The word here is texture, like an exotic hand made Persian rug, musical lines are warped and wefted to wonderful effect and despite the riot of colour, nothing is wasted, no one thread obscures another, the complex beauty is apparent for all to see.(Dancing About Architecture)


Their music is elastic with some pretty catchy riffs, multilayered in each track with some solid pop elements that, taken all together, develop their colorful and acute style. They’re young and make music to sing their hearts. That alone is quite attractive, and if you add their musical and sound engineering education then you have a rich and fresh, good alternative rock debut LP.These fuzzy guitars with the pop riffing along with their “naive” vocals may work as a passport to bigger stages, airplay, and a wider audience. The Dayoffs seem to gravitate toward Teenage Fanclub or Starsailor with that positive energy taking over the melodic jackets in their songs.(Noise Journal)


If you like your music punky and raw then you'll enjoy much of this debut from The Dayoffs. Their self-titled breakthrough boasts an opening four powerful punky numbers that screech along nicely, though they do have a habit of merging together. Thankfully the Oasis-like track five 'Nobody Knows Her' cuts back the punkiness to make for a far more listenable piece to me, and it feels like an entirely different band or album. 'Two Actors in A Cage' continues the more enjoyable stripped-back indie feel. Continuing in the vibe of Weezer through songs like 'A Million Days' and 'Next To Nothing' things start to get a little samey until the harmonica-introduced and perkier 'State of Madness' lifts things up much more with its quirky and poppier aesthetic and feels more like a single. (KPBS Magazine)


Indizien und Beweismittel:







Urteile:
Nun sind die werten Richter gefragt...

6 Kommentare:

  1. 11 Songs und eigentlich 8 Hits. Daher mindestens 8 Punkte.

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  2. Wobei ich gerne zugebe,, dass "Nobody Knows Her" und "Two Actors in A Cage" durchaus ihren Reiz und Charme haben, aber alles drumrum? Von den beiden Songs würde ich die 7" kaufen.

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  3. Gefällt mir: 7,5 Punkte

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