Hier darf man gespannt sein, ob das Hören des neuen Albums von Teleman als good time oder doch eher als hard time aufgefasst werden wird...

Teleman - Good Time / Hard Time


Hier darf man gespannt sein, ob das Hören des neuen Albums von Teleman als good time oder doch eher als hard time aufgefasst werden wird.

Nach dem Ausstieg ihres Keyboarders Jonny Sanders vor drei jahren war vielleicht nicht unbedingt damit zu rechnen, dass sich „Good Time / Hard Time“ noch deutlicher Richtung Tanzfläche bewegen und Keyboards sowie Drumcomputer noch mehr Raum gegeben würde. Eingängige Indiepop-Songs haben Teleman weiterhin im Gepäck, aber zwischendurch schwooft es doch recht häufig behäbig oder funky dahin, so dass man dem Trio einen Platz in einer Plaliste neben Metronomy freihalten möchte. Immerhin kommt der abschließende Titelsong mit einem kinderchor daher! 

Das vierte Album von Thomas Sanders (Gesang, Gitarre), Peter Cattermoul (Keyboards, Bass) und Hiro Amamiya (Schlagzeug) ist als CD und LP erhältlich, die limitierten Auflage der Schallplatte gibt es als colour-in-colour natural & black Vinyl und red/black half & half Vinyl.

Teleman in Deutschland:
25.09.23 Berlin, Privatclub
26.09.23 Köln, Blue Shell




 


Occasionally, however, it's too apparent that they're trying to appeal to the widest possible audience. "Short Life"'s chugging guitars and nagging keyboard add some heft to the band's message to seize the day, but it feels like some of their distinctive songwriting quirks have been straightened out in an attempt to be anthemic. Similarly, the title track closes the album with a reminder of how hard it is to write crowd-pleasing singalongs that aren't overly simplistic. Nevertheless, Teleman find some typically atypical ways of expressing these universal feelings. (…)
Teleman imbue those synthetic sounds with a sizable dose of warmth on "Hello Everybody," a vocodered, optimistic transmission from the future that compares life to cherry pie ("eat it while it's hot"), and the romantic, slow-motion disco of "Cherish." Also like Aliens, some of Good Time/Hard Time's gems are buried on its second half, whether it's "The Juice"'s flirtatious, funky synth pop, "The Girls Who Came to Stay"'s carefree sensuality, or "I Can Do It for You," a fusion of ELO pomp and dance-punk that finds the band at their earwormy best. Teleman might still be finding their feet as a three-piece, but Good Time/Hard Time is especially strong when they lean into their wit and individuality.






3 Kommentare: