Die erste Vorladung (IV)
Personalien:
Hinter Amber Arcades steckt die aus Utrecht stammende, 29-jährige Annelotte de Graaf.
Tathergang:
Nach ihren ersten EPs („Amber Arcades“, 2013, und „Patiently“, 2015) konnte Annelotte de Graaf das Interesse des Londoner Indielabels Heavenly Recordings wecken, das 2016 mit „Fading Lines“ ihr Debütalbum veröffentlichte. Letztes Jahr folgte die „Cannonball“ EP.
Plädoyer:
„European Heartbreak“ wurde teilweise in Los Angeles mit Chris Cohen (von Deerhoof) Trey Pollard aufgenommen, der die Songs mit entspannten Streicher- und Bläserarrangements versehen hat, wie er dies auch schon für Natalie Prass oder Foxygen getan hat. So hat sich der Dreampop von Amber Arcades deutlich in Richtung eines sanften und sonnigen Pops mit 70s Charme verschoben. Dunkle Wolken ziehen hier nur textlich auf, wenn Annelotte de Graaf über das aktuelle Zeitgeschehen („Goodnight Europe“) oder persönliche Niederschläge sinniert.
Zeugen:
European Heartbreak is the utterly gorgeous new album from Dutch singer-songwriter Annelotte De Graaf, a tale of identity, loss and picking up the pieces told through the medium of impeccably crafted pop music that will leave you swooning. (…)
There are touches of the Magnetic Fields in the arrangements, the effortless melodies of Teenage Fanclub or a less abstract iteration of Beach House, but when De Graaf waltzes through the slide guitar assisted Antoine or the potent power pop of Where Did You Go she’s so perfectly in command of her medium that it’s astonishing.
There’s not a single track on European Heartbreak that isn’t a beautifully composed, shining picture postcard of emotion from a songwriter you should be listening to right now.
(The Skinny)
Her music – first aired on her 2016 debut Fading Lines – has an accordingly continental sophistication, the wistful delivery, strummed guitars, strings and warmly parping horns conjuring up Parisian bars and winding summer lanes. Oh My Love (What Have We Done) is glorious, all handclaps and a zinging, uplifting chorus (with an unlikely nod to Nena’s 80s smash 99 Red Balloons). The piano-bashing I’ve Done the Best is European country. With hints of Lindi Ortega and early Saint Etienne, the breezy, dreamy pop is mostly more personal than political.
In the gorgeous Antoine, De Graaf reflects on a passionate affair (“Was it something more than just a rush of blood?”), and Simple Song rues futile dreams. Other songs address departed lovers, absent friends, disillusion, melancholy, hope and – eventually – renewal. Break-ups – personal and continental – are never far away, but European Heartbreak has a lovely, human optimism, and leaves a warm glow and a feeling that all things – however uncomfortable – eventually pass.
(The Guardian)
Indizien und Beweismittel:
Ortstermine:
Aktuell nur in England und den Niederlanden.
Urteile:
Nun sind die werten Richter gefragt…
6 Punkte
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