Nicht immer haben diejenigen den Erfolg, denen man ihn gönnen würde, was uns von Harry Styles zu Tom Hickox bringt.
Der englische Singer/Songwriter mit der tiefen Stimme veröffentlichte kürzlich sein zweites Album „Monsters In The Deep“ und zeigt sich darauf stilistisch vielfältiger als auf „War, Peace And Diplomamcy“. Ein Mehr an melancholischen Kammerpop-Dramen wäre auch kaum möglich gewesen. Zwar verwaltet Tom Hickox auch auf „Monsters In The Deep“ das Erbe ("Korean Girl In The Waiting Room") seines Vaters Richard, der ein klassischer Dirigent war und 2008 verstarb, wagt sich aber auch vermehrt an rockige Uptempo-Songs ("The Dubbing Artist", "Monsters In The Deep") oder Folk-Ausflüge ("Mannequin Heart"), so dass die Kritiker häufig Leonard Cohen für Vergleiche heran ziehen oder das musikalische Spektrum durch Nick Drake und Nick Cave begrenzen.
„Monsters In The Deep“ hat weniger bewegende und ergreifende Momente als „War, Peace And Diplomamcy“, das 2014 in meinen persönlichen Top 5 und bei Platten vor Gericht auf Rang 18 landete, schillert aber einerseits, das Plattencover (bunt vs. monochromatisch) deutet es bereits an, stilistisch reichhaltiger, offeriert andererseits einen Song mehr (10 vs. 9) und ist auch auf Vinyl erschienen.
A key objective was to create an album that you could play for the first time and not have any idea what the next song would sound like on the basis of the one before it. As a result of these open-ended sessions, The Plough found its natural place away from the piano, its spare acoustic arrangement leaving a sense of space which echoes its protagonist’s awe at their own insignificance beneath the cosmic canopy. Certainly, it couldn’t be more different to the two songs that sit either side of it: the sybaritic schemer exhorting his companion to come and make a fresh new start in Istanbul; and then, the bright rhythmic rhapsodising of The Dubbing Artist. (Bowers & Wilkins)
All in all, this is a really great album from a man of undoubted talent, both musically and lyrically. There are a couple of fillers, but generally it comes together as a cohesive, compelling, whole. Hopefully, it will manage to forge a path through the current landscape of banal pop and be properly heard.(Louder Than War)
Opener Man of Anatomy is a haunting lament on addiction that sounds like a coal-black Fleet Foxes, while Perseus and Lampedusa’s “sail away” refrain jars with its account of the migrant crisis. It’s a far more experimental record than his first – The Dubbing Artist, for example, is a near-danceable piece of acoustic EDM about a woman who voiced popular western flicks in Soviet-era Romania. And while it’s a little high on filler, it proves his ability to be a creator as well as an imitator.(The Guardian)
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AntwortenLöschenToll, vor allem "Istanbul". 8,5 Punkte
AntwortenLöschen8 Punkte
AntwortenLöschenKann an das Debüt zwar nicht herranreichen, aber dennoch: 8 Punkte
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