Von " Irish Blood, English Heart " zu Honeyblood , einem weiblichen Duo aus Glasgow. Während das Debütalbum ...

Honeyblood - Honeyblood




















Von "Irish Blood, English Heart" zu Honeyblood, einem weiblichen Duo aus Glasgow. Während das Debütalbum von Stina Tweeddale (Gesang, Gitarre) und Shona McVicar (Schlagzeug, Gesang) in ihrer schottischen Heimat bereit im Mai erschienen ist, kommt es erst Ende dieser Woche via Fat Cat Records/Alive nach Deutschland.

Die 12 Titel (40 Minuten) haben trotz der Produktion von Peter Katis (The National, Interpol, Frightened Rabbit) nichts von ihrem ursprünglichen DIY-Charme verloren und wurden innerhalb von zehn Tagen im letzten November eingespielt. Das Album dürfte Freunden von Best Coast, Dum Dum Girls, The Breeders und Throwing Muses sehr viel Spaß bereiten.
Die Highlights / Anspieltipps heißen "Fall Forever", "Super Rat" und "(I'd Rather Be) Anywhere But Here" und stehen gleich zu Beginn von "Honeyblood". Die beiden Honeybloods sehen das ein wenig anders und haben die Songs "Bud" und "Killer Bangs" als Singles bzw. für Videos ausgewählt:



Honeyblood is not quite the energy-fuelled ride of adrenaline and force the band is capable of producing, but it establishes them as an important component of the new tide of female rock-bands emerging. Whether this evolves into the future of rock, we shall have to wait and see. What is more certain is that Honeyblood have the right to take this record forward with a sense of pride, and hopefully grapple with their growing status as one of Britain’s most hopeful young bands. I’m just hoping that expectation won’t be one to come back and haunt them.
(Bearded Gentlemen Music)


They namecheck PJ Harvey and Throwing Muses in interviews, but their sound is actually more akin to the excitable, lo-fi indie-pop fuzz of the Shop Assistants or the Darling Buds. There's nothing new here, but it's all done with vim and effervescence. Killer Bangs bubbles with pop fizz, Bud's "Nip it in the bud!" hookline is something of an earworm and Stina Tweeddale's lilting-then-shrill delivery ("Slimeball! Sleaze!") recalls the Sundays' Harriet Wheeler. In fact, Tweeddale's voice is the best thing here, although it might be more suited to Dolly Parton-type big country rock than what – for all its charms – its still generic indie rock.
(The Guardian)

Honeyblood in Deutschland:

01.10.14 Köln, Blue Shell
02.10.14 Hamburg, Prinzenbar
06.10.14 Berlin, Kantine am Berghain
07.10.14 München, Orange House

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