Indiepop, Krautrock, Dreampop, Twee, Shoegaze, Post-Punk, Janglepop.  The Cure, Sarah Records, The Pains Of Being Pure At Heart, Ride, Galax...

The BV’s - Taking Pictures of Taking Pictures


Indiepop, Krautrock, Dreampop, Twee, Shoegaze, Post-Punk, Janglepop. 

The Cure, Sarah Records, The Pains Of Being Pure At Heart, Ride, Galaxie 500, The Radio Dept., The Velvet Underground. 

Egal, ob man nun das dritte Album von The BV’s über das Heranziehen von Genres zu umschreiben versucht oder andere Bands/Labels als Referenzen benennt - das Ganze gestaltet sich sehr mannigfaltig und man wird im Verlauf der 10 Songs / 44 Minuten immer wieder überrascht. So zum Beispiel auf „Anything“, wenn plötzlich ein deutscher Text erklingt. So ungewöhnlich ist diese Tatsache aber vielleicht auch nur für Menschen, denen The BV’s bisher nicht untergekommen sind, denn das Quartett ist nach dem Umzug ihres einzigen englischen Mitglieds nun komplett in Augsburg angesiedelt.

Josh (Gesang/Gitarre), Fred (Gesang/Gitarre), Matt (Bass) und Hannes (Schlagzeug) kümmern sich von der Musik übers Artwork bis zum Booking selbst um die Belange ihrer kleinen Band und haben in ihrer Heimat mit dem geschmackssicheren Label Kleine Untergrund Schallplatten auch ein passendes Zuhause gefunden. Aber auch international haben sich The BV’s bereits einen namen gemacht, so dass „Taking Pictures of Taking Pictures“ (transparent orange vinyl in a gatefold sleeve) auch über Shelflife Records in den USA vertrieben wird.

The BV’s unterwegs:
14.03.24 München, Sunny Red
16.03.24 Hersbruck, Kulturbahnhof Hersbruck
04.04.24 Hamburg, Frau Hedis Tanzkaffee
05.04.24 Lüneburg, Samowar Tea & Records
06.04.24 Holzminden, U-Rock
11.05.24 Berlin, Kulturmarkthalle


Despite tracks such as Warp and Blue/Golden Sunshine still offering similarities to the juxtaposition of subtle gaze and fluttering The Field Mice-style incidental jangle that was core of much of their previous back catalogue, Taking Pictures of Taking Pictures feels somewhat more dank, gloriously impersonal, and altogether ‘massive’.
As such, the sheer brilliance of lead single Clipping, I Can’t Stand the Rain, Kleber, and the simply immense standout of Sundays marry the indie chic of droning vocal disinterest to chunky post-punk basslines as isolated jangled riffs pierce the gaze-laden atmosphere with sheer melodic dominance. It feels all manner of Luxembourg Signal in aural texture, but with every sense of ‘dreamy fluffy’ withdrawn as a matter of obstinate principle.
Beyond the above melodic, things get even darker and uncompromising with Anything and the title track offering crushing cinematic, droning atmospheres that assume a sense of stunning foreboding, whereas Breakdown and its echoed call into the dark vocal isolation feels like The Stone Roses finding their inner post-punk.
Still brilliant, still perfectly jangle-gaze, but now with perfect ‘dank’ additions, The BVs continue to assume the mantle of the most important jangle-gaze act around.


 



 







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