Die Schwarz-Weiß-Rot-Optik. Ein auch privat liiertes Duo. - Zumindest anfangs musste ich bei The Marías an The White Stripes denken. Jedoch bieten María Zardoya (Gesang) und Josh Conway (Schlagzeug) keinen bluesgeschwängerten Indierock sondern loungig-verträumten Indiepop mit lateinamerikanischen Einflüssen. Und so werden wir deren Lieder wohl eher in einem Film von Pedro Almodóvar hören als gegrölt im Fußballstadion.
Da María, die der Band auch ihren Namen lieh, aus Puerto Rico stammt, finden sich auch einige auf Spanisch gesungene Lieder unter den 13 Songs ihres Debütalbums. Bis zur Veröffentlichung von „Cinema“ sollten mehrere Jahre sowie einige EPs und Singles, die über das eigene Label Superclean Records veröffentlicht wurden, vergehen. Auch wenn dieser über Jahre gewachsene Fundus an Songs für mehr als nur ein erstes Album gereicht hätte, verzichten The Marías für „Cinema“ auf alle älteren Songs. Mit Jesse Perlman (Gitarre) und Edward James (Keyboards) wurden zwei weitere Konstanten gefunden, die das in Los Angeles gegründete Duo live und teilweise im Studio zu einem Quartett erweitern.
Nur über die Homepage von The Marías lässt sich „Cinema“ auch als LP (white Vinyl, limitiert auf 500 Exemplare) käuflich erwerben.
Gentle and introspective opening piece “Just a Feeling” provides an instrumental interlude that eases listeners into the dreamy cinematic world of the album. The song is beautiful in its simplicity. It pairs an uncomplicated strummed classical guitar melody with lush strings that sets the sweetly melancholic tone carried throughout the other tracks.The transition to the next song is a little jarring. “Calling U Back” begins with an abrupt bark, courtesy of Conway and Zardoya’s Australian shepherd, Lucy. Intentionally more in-your face than previous offerings, it’s used as an opportunity to branch out from the band’s signature sound. Featuring a hip-hop-inspired vocal cadence, the regretful breakup song—while certainly more energetic than much of the album—still doesn’t feel out of place.The Marías initially began making music with the intention of having their songs featured in films. Although the band has moved on to a music-focused approach, their creative process still will includes a visual component, the band has said. Nowhere on the album is this process more apparent than on “Hush.”Starting with a bouncy but dark synth that transforms into a backbeat carried throughout the song, it evokes a dystopian action-adventure in which the protagonist locks eyes with an initially uninterested love interest through a crowded, dimly lit club. Zardoya’s velvety voice is seductive while chastising the would-be hero: “Don’t think you’ve made it/ Under my skin/ Could never get in/ Forget about it.”“Hable con Ella” provides a short instrumental interlude, helping the album segue into the portion featuring Zardoya singing in both English and Spanish. The 30-second song cleverly echoes the melody found on “Just a Feeling” but with horns instead of guitar. “Little by Little,” which features Spanish lyrics and a chorus in English, highlights the subtle differences in Zardoya’s voice when singing in each language. While undeniably gorgeous in both, Zardoya’s vocals take on a slightly smoky edge when singing in Spanish.
6 Punkte
AntwortenLöschenGar nicht mal so spannend... 6 Punkte
AntwortenLöschenWäre doch mehr so wie "Hush"... 5 Punkte
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