Ob diese drei Neonleuchten die Anzahl der Alben von The Luxembourg Signal darstellen sollen? Denn schließlich ist „The Long Now“ nach „The ...

The Luxembourg Signal - The Long Now


Ob diese drei Neonleuchten die Anzahl der Alben von The Luxembourg Signal darstellen sollen? Denn schließlich ist „The Long Now“ nach „The Luxembourg Signal“ (2014) und „Blue Field“ (2017) das dritte Album des Septetts.

Oder stehen sie für die drei Städte London, Los Angeles und San Diego, in denen die sieben Bandmitglieder - Beth Arzy und Betsy Moyer (Gesang), Johnny Joyner (Gitarre), Brian Espinosa (Schlagzeug), Ginny Pitchford (Keyboards), Daniel Kumiega (Bass) und Kelly Davis (Gitarre) - leben?

Es soll sicherlich keine Referenz an Paul McCartney Album „New“ sein und die drei Leuchtstäbe geben definitiv keinen Hinweis auf die Wertungen, die hier für „The Long Now“ zu erwarten sind, schließlich konnte bereits der Vorgänger vor drei Jahren unter unseren Top 50 landen (#48 mit 7,333 Punkten) und „The Long Now“ ist erneut ein Hochfest für alle Freunde des sensiblen Dream-/Indie-/Gitarrenpops mit engelhaftem Gesang und sei ausdrücklich Fans von Lush sowie The Field Mice ans Herz gelegt. 


 


“The Long Now” (a phrase coined by Brian Eno) refers to a long-term way of perceiving time. As an alternative to the accelerated way that we experience our lives, it allows us to make sense of our brief, but tumultuous time here, by understanding our place in a much larger timeline as history plays out.
The LP echoes these concepts in tracks like the jangly and upbeat, yet vocally reflective “The Morning After,” which evokes the optimism of sunrise at dawn, while the dynamically spiraling and restless “2:22” conveys the paralysis of being confined in a digital world.
Celestially airy “Lost Hearts” and shadowy, guitar-chiming “Mourning Moon” swirl with vague lyrics that bring up memories that are anything but vaporous —from miscommunication in a relationship to the very moment of the loss of a loved one.
Heightened synths flow through “Take It Back,” contrasting with the snappy percussive claps and emphatically smacked drum beat. “Rambling Rodriguez” romps with skipping drum hits that belie its bleak lyrics that “nothing matters”, while LP-ender “When All That We Hold Decays” resounds with reverberating guitars, expansive synths, a low bass undertow, and sighing vocals about “moving on”.




3 Kommentare: