Island, zum Ersten
Hafdís Huld Þrastardóttir feiert auf ihrem vierten Album „Dare To Dream Small“ die kleinen Dinge des Lebens und versucht uns, möglicherweise mit ihrer vierjährigen Tochter im Hinterkopf, auf die Problematik der kommenden Generation(en) hinzuweisen:
“Social media can make us feel inadequate, and there is a generation now growing up with the constant pressure to think bigger, get richer, become thinner, and have a more fabulous life. I think it is important to remember that life is not a competition. If you have enough then you should allow yourself to be happy. It’s OK to dream small”.
Mit ihrem Album muss sich Hafdís Huld dennoch dem Wettbewerb bei Platten vor Gericht stellen. Beim Songwriting nahm sie dafür die Hilfe ihres Partners und Produzenten Alisdair Wright sowie von Boo Hewerdine, Nik Kershaw, Tim Gordine und Calum MacColl in Anspruch. Heraus kamen sanfte, sonnige, eingängige Pop-Songs, die jederzeit im Radio laufen könnten, sowie die ein oder andere Streicher- und/oder Piano-Ballade.
Die erste Single aus dem Album trägt den Titel „Take Me Dancing“ und greift die Geschichte eines Mädchens auf, die in den 50er Jahren in den Einöden Islands lebte und einen sechsstündigen Fußmarsch auf sich nehmen musste, um andere, zum Beispiel zum Tanzen, zu treffen:
Whether it’s the happiness to be found in dancing with a lover (the single Take Me Dancing), the process of overcoming adversity to become your true self (Violet) or moving on from loss (Fineshade Forest), Huld’s songs focus on positive outcomes and the importance of perspective. Nowhere is this better encapsulated than on the gorgeously languid Dream Small, which advises that if we follow the advice of the song’s title, we may find what we’re looking for, while “if you have it all/you’re always looking for more.”
But perhaps this album’s greatest strength is its accessibility. There are no weak tracks at all, but some songs have particularly enticing hooks, for example the elegantly spellbinding piano chord changes on Underdog, the impossibly catchy jangle-pop of Last Rays of the Sun and the delicate prettiness of Is It Better. It’s not hard to imagine Dare To Dream Small all over the radio and selling by the shed load, as for all its creator’s idiosyncratic qualities, this is essentially music with a universal message well suited to mainstream appeal. Of course, it almost certainly won’t happen, but that shouldn’t detract one iota from Huld’s impressive, career-high achievement.
(musicOMH)
Sehr schön 7,5
AntwortenLöschenLeider ist kein Song wie "Ice cream is nice" dabei. Wahrscheinlich eher ein Album für Pop-Versteher. 6 Punkte
AntwortenLöschenZiemlich lieblich. 6 Punkte
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