Vorhang auf und Bühne frei für The Magic Theatre! Sophia Churney (Gesang) und Dan Popplewell (Instrumente) waren früher Mitglieder der Band Ooberman und präsentieren uns dieser Tage auf ihrem zweiten Album ein kunterbuntes Varieté-Programm: "The Sampler" scheint wie geschaffen für einen Tim Burton-Film und hat sich so einiges von Danny Elfmal abgeschaut, "Festival Of Fire" entführt uns mit seinen exotischen Klängen in den Orient, der Folkpop der Single "I Got The Answer" wird durch brasilianische Percussions unterlegt, "I Want To Die By Your Side" ist klassischer Kammerpop mit eben solcher Instrumentierung und "Love Is Blue" stand zuvor schon auf den Brettern, die die Welt bedeuten, nämlich als Luxemburgs Beitrag zum Grand Prix im Jahre 1967, gesungen von Vicky Leandros und geschrieben von André Popp.
"The Long Way Home" kann im limitierten blauen Vinyl, als CD im Digipack oder in digitaler Form käuflich erworben werden und wurde von Elefant Records veröffentlicht.
On The Long Way Home, their second album, the pair serve up lovely music bedecked with unaffected, deliciously feminine vocals. With a vibe lifted from girly, late-60s Gallic pop, it might’ve been a little twee, but thanks to some slyly dark lyrical content and fiendishly inventive compositions is far from it - these sunny melodies throw long shadows.
From opener The Sampler, a little Gothic number with a creepy yet tear-jerking twist, to the clever Cathedrals Of The Mind that observes “What high achieving, deadly apes are we” and Your Hateful Armchair, where a relationship goes far beyond the point where Relate could be of any help, the Magic Theatre deliver entertainingly theatrical songs that are, by turns, wistful, charming, funny, sad, wry and stirring.
Popplewell has a knack with a rich arrangement - not surprising as he’s also a gifted library music composer - so although songs have nostalgic references they never drift into pastiche. Having members of Royal Liverpool Philharmonic Orchestra on hand helps too.
His palette of sounds is inventive, none more so than on the Festival Of Fire, which renders a tale of a hedonistic encounter with lush sweeping Arabian strings, driving percussion, swelling choral backing vocals and bursts of Italian house piano. It sounds fantastic and, as on the rest of the album, Popplewell never lets things sound overcooked.
All in all, an accomplished, pleasantly timeless and highly enjoyable album.
(Yorkshire Evening Post)
Magisch ist das nicht, aber recht gut, daher:
AntwortenLöschen6 Punkte
5,5 Punkte
AntwortenLöschenMüsste mir eigentlich gefallen, tut es aber nur so bisschen
AntwortenLöschen6,5