Dear Boy - Celebrator


 

„Oh, ich bin gerade über ein cooles Album gestolpert: Celebrator von Dear Boy. Irgendwo las ich: ‚Teenage Fanclub melodies cascading through Catherine Wheel’s guitar landscapes‘ und das trifft es ganz gut.“
(Oliver)

Möglicherweise hat Oliver diesen Plattentipp für uns bei MNRK aufgespürt, die noch  ergänzen, dass Dear Boy sonnengetränkten Britpop auf beatlastigen Shoegaze treffen lassen. 

Bleibt noch zu ergänzen, dass Dear Boy mit Songs wie „Now More Than Ever“ auch Freunde des US-Indierocks (beispielsweise Jimmy Eat World oder Weezer) mit ins Boot nehmen wollen. 
Bei dem Quartett aus Los Angeles handelt es sich um Ben Grey (Gesang, Gitarre), Austin Hayman (lGitarre, Gesang), Keith Cooper (Schlagzeug, Gesang) und Lucy Lawrence (Bass, Gesang). Grey und Cooper gründeten die Band jedoch, als sie in London lebten, vielleicht lässt sich dadurch der besondere Hang zu Britpop und Shoegaze erklären. 2022 veröffentlichten Dear Boy mit „Forever Sometimes“ ihr Debütalbum, „Celebrator“ kam nun erneut über Last Gang Records heraus, und zwar auf White Vinyl und Clear with Confetti Splatter Vinyl.


Celebrator has done a truly remarkable job at encompassing what it was trying to do, an honest homage to the awkward chasm of 90s combination pop-rock. If it weren’t for some modern production elements sneaking through the tracks, Dear Boy could have fooled me into thinking that Celebrator is three decades old lost media. (…)
The 10-track album has some shining moments where the listener can hear a seamless blend of ‘90s Britpop and quintessential LA alternative. Songs such as “Now More Than Ever,” Wanderlow,” and “The Address” are where the band’s creative skills have come together without overpowering each other, creating the three songs on the album that bottle all the great elements of Celebrator. Titular track “Celebrator” stands out on the album as having the most Britpop elements within its production, whereas album closer “Daylight Savings” is overdrive-heavy, pedal-pushing, and quintessentially shoegaze within its instrumental. These are the nuances within Celebrator that have made the album momentarily engaging.
All in all, Celebrator is niche and once the novelty of the theme wears off, the album starts to taste bland. While it is not a groundbreaking album by any means, one cannot deny that the quartet have done a sublime job at reheating ‘90s leftovers. Hopefully Dear Boy will commit to creating something more original in the future, leftovers are great, but everyone loves a new recipe.


 


 





1 Comments

  1. Gerne noch den Catherine Wheel-Anteil erhöhen. Und gerne noch mehr Songs wie "Daylight Savings". Tolles Album: 8 Punkte.

    AntwortenLöschen