Donnerstag, 13. Oktober 2016

Slow Club - One Day All Of This Won't Matter Anymore





















Hört man sich "One Day All Of This Won't Matter Anymore", das, je nach Zählweise, vierte oder fünfte Album von Slow Club an, so erscheint der letztjährige Vorgänger, "I Swam Out To Greet You", in einem anderen Licht. Denn offensichtlich wussten Rebecca Taylor und Charles Watson nicht so recht, in welche Richtung ihr Duo diesmal tendieren sollte und schoben daher diese Sammlung von Coverversionen ein.

Mittlerweile ist offensichtlich, dass auch die aktuelle Veröffentlichung wieder musikalische Haken schlägt und nicht kontinuierlich den Weg von "Yeah So" (2009), "Paradise" (2011) und "Complete Surrender" (2014) weiter verfolgt: "One Day All Of This Won't Matter Anymore" wurde in den Spacebomb Studios in Virginia mit Matthew E White aufgenommen und nimmt Abzweigungen in Richtung trockener Wüstenrock ("Where The Light Gets Lost"), bluesiger Softrock ("Ancient Rolling Sea"), croonender Country ("Champion", "In Waves"), gospel-artiger Soul ("Give Me Some Peace") und eingängiger Retro-Pop ("Rebecca Casanova"). Durch den wechselnden Gesang von Rebecca Taylor und Charles Watson sowie die Nutzung der unterschiedlichen Pfade gelingt ein abwechslungsreiches Album, welches sich jedoch für mich zu oft als Sackgasse entpuppt.




The album as a whole leaves a blurry impression, not a crisp memory.
Although One Day All Of This Won’t Matter Any More isn’t cohesive, its stronger moments still beckon from the darker corners. It may be an album that elicits too much fast-forwarding, but the remaining songs stay true to Slow Club’s folk-rock roots and grow a few new blooms.
(A.V. Club)




We do get some truly impressive, sweeping vocal turns – such as the back half of ‘Come On Poet’ or the gospel swell of ‘Give Me Some Peace’ – but it does slightly diminish one of the core dynamics which made Slow Club so charming in the first place.
These are small complaints compared to the highs of something like new single ‘In Waves’. Working to a totally traditional Americana blueprint, the song eschews flash and innovation for the pleasures of a simple song performed well. The melody is lived in, welcoming and exquisitely sung. Meanwhile, at the song’s close, Alan Parker's solo manages to be equally modest, even as he absolutely plays the hell out of his guitar. And this is the defining feature of the album at large. It’s never showy, it’s never flashy, but by completely embracing the blues and country at their core, it’s always as good as Slow Club have ever been.
(Drowned In Sound)