Wenn man Post von Slumberland Records bekommt, gibt es immer Grund sich zu freuen. Man findet darin Tonträger von Pains Of Being Pure At He...

Frankie Rose And The Outs - Frankie Rose And The Outs



Wenn man Post von Slumberland Records bekommt, gibt es immer Grund sich zu freuen. Man findet darin Tonträger von Pains Of Being Pure At Heart, The Lodger oder Crystal Stilts. Ich fand gestern darin das Album von Frankie Rose And The Outs. Definitv ein Grund sich zu freuen.



Musikalische Erfahrungen sammelte Frankie Rose als Drummerin der Vivian Girls und als Live-Unterstützung für die Dum Dum Girls und Crystal Stilts. Mit ihrer All-Girl-Band The Outs veröffentlicht sie jetzt ihr erstes Album und knüpft da an, wo sie mit ihrer ersten Single "Thee Only One", die sie noch ohne The Outs veröffentlichte, begann: Sixties- und Phil Spector beeinflusster Noise Pop. Und nicht nur vom Sound gibt es Gemeinsamkeiten mit Best Coast: Wie bei Bethany Cosentino auch, ist bei Frankie Rose nach einer knappen halben Stunde der Spaß vorbei. Zum Glück kann man den Spaß schnell wieder starten.



Together with her band, Rose has crafted something that serves as both a culmination of the girl noise pop sound and a hint of where it could go next. Tracks like “Candy” and “Girlfriend Island” utilize walls of noise, pounding floor toms, and huge AM radio hooks; “Little Brown Haired Girls” has vocal harmonies the Paris Sisters could appreciate; and “Save Me” has all the heartbroken drama of a Spector production. More intriguing are the songs that use girl groups buried under a blanket of hiss as a starting point and go off in interesting directions — for example, the drifting sections of “Memo”, where the guitars linger over the notes while a bed of noise hovers in the distance, and the near a cappella cover of Arthur Russell’s “You Can Make Me Feel Bad” that shows off the group’s beautiful vocal harmonies to full effect. It’s also nice how there seems to be as much Cramps-style rockabilly in the band’s DNA as there is Shangri-Las. Check the shivering guitar work of “Must Be Nice” or the rollicking, car-crash dramatic sound of “Don’t Tred” for confirmation. The droning organs and languid tempos of “Hollow Life” and “Lullubye for Roads & Miles” show a nice range and give the album some depth. (The Allmusic Blog)


Frankie Rose and the Outs - Little Brown Haired Girls by Surfing on Steam


Frankie Rose And The Outs - Candy


MySpace

2 Kommentare: